Takmer všetky elektrické motocykle prichádzajú na trh bez prevodov a preto sa na nich ľahko jazdí, najmä začiatočníkom, čo však znamená premrhaný obrovský potenciál.

PANTHERA na rozdiel od všetkých ostatných e-motocyklov má 4-stupňovú prevodovku špeciálne vyvinutú pre e-pohon. A okrem mechanického radenia má jazdec k dispozícii 2 elektronické profily jazdy Eco a športový režim. To umožňuje predtým nedosiahnuteľný krútiaci moment a vyššie prevodové stupne robia z PANTHERA jedno z najrýchlejších E-endur.

V štandardnej verzii poskytuje PANTHERA maximálny výkon 18 kW a jazdí rýchlosťou 120 km/h. S Performance Line motorom dodáva dokonca 22 kW (30 k) a maximálnu rýchlosť 125 km/h.

Spojka a brzda zadného kolesa sú na svojom obvyklom mieste. Takže nedochádza k nebezpečným situáciám, pri ktorých by ste miesto spojky neúmyselne stlačili i zadnú brzdu alebo márne hľadali nožnú brzdu. V Performance Line dodáva PANTHERA na zadné koleso krútiaci moment až 784 Nm.

Elektrický motor, nenápadný univerzál

Elektromotor generuje krútiaci moment naozaj od nulových otáčok. A udržuje ho konštantný po dlhú dobu. Výkon je teda veľmi ľahko dávkovateľný a vždy dostupný. Žiadne zasekávanie, žiadne zlé štartovanie, žiadne prudké kopanie.

 

Tri veľkosti batérií pre PANTHERA

– 72V/40Ah s kapacita 2,88 kWh zvládne 1,5h jazdy
– 72V/50Ah s kapacita 3,60 kWh je čas jazdy niečo cez 2 hodiny
– 72V/60Ah s kapacita 4,32 kWh vám poskytne 2,5-3 hodiny čistého času jazdy v teréne

Pri jazde v teréne a voľbe najväčšej veľkosti batérie si prestávku vypýta skôr jazdec ako kapacita dojazdu PANTHERA.

 

Nabíjanie z akejkoľvek zásuvky

PANTHERA je vybavená systémom ľahko dostupnej batérie, ktorú je možno vymeniť bez náradia za menej ako 60 sekúnd. Pre jednotlivé batérie platí rovnaký čas na nabíjanie z 20% na 80%, ako je čas dĺžky jazdy. T.j. 2,88 kWh batériu nabijete za 1,5 hodiny. Jej nabitie z 0 na 100% trvá približne 3 hodiny s 15A nabíjačkou (1 260 W).

 

Optimalizácia hmotnosti

S hmotnosťou 108 kg vrátane 23 kg batérie je porovnateľná so súťažnými strojmi s objemom 250 cm3. Rám Trinity PANTHERA je vyrobený z ocele a mnoho ďalších komponentov ako napr. dvojramenné kyvné rameno zadného kolesa je vyrobených z hliníka.

 

Ergonómia

PANTHERA má rozmery plnohodnotného Endura a samozrejme je vybavená aj pravými pneumatikami s hrubým dezénom o rozmeroch predné 80/100-21, zadné 110/90-18. V pláne sú tiež kolesá Supermoto. A celý podvozok je možné individuálne nastaviť. Nízka hmotnosť je faktorom, ktorý e-endurá doteraz nedokázali poskytnúť a tak poskytuje maximálne potešenie z jazdy.

 

Mimoriadne tichý a bezúdržbový

Je takmer samozrejmé, že PANTHERA je v porovnaní s benzínovými enduro motorkami veľmi tichá. Vo vzdialenosti 50 m ju nepočuť. Žiadny hluk, žiadne výfukové plyny, žiaden horiaci benzín ani olej.

Keďže celé hnacie ústrojenstvo vrátane batérie bolo navrhnuté do extrémnych podmienok, nie je problém ani prejsť cez vodu. Celý pohon, motor, batéria a prevodovka sú takmer bezúdržbové. Len prevodový olej by sa mal meniť každých 2 000 km.

 

Cena a dodacia lehota

PANTHERA sa ponúka od 6 849 € s cestným schválením za príplatok 349 eur. Ďalšie príplatky sú za 50Ah batériu vo výške 350 eur, 60Ah až 700 eur a za rýchlo nabíjačku 299 eur. Prvých 100 kupujúcich má možnosť  získať zľavu vo výške 500 eur. Dodávka začne v máji 2023.

 

Zdroj + Foto: TRINITY