Aurora je mystické a romantické meno, ktoré v latinčine znamená „úsvit“. Polárna žiara sa vzťahuje aj na zobrazenie prirodzeného svetla na zemskej oblohe nazývané Aurora Borealis alebo polárne svetlá, viditeľné iba v oblastiach s vysokou zemepisnou šírkou, ako je severný a južný pól.
Cieľom švédskej motocyklovej spoločnosti je prekonať svetový rýchlostný rekord na ľade pre elektrické motocykle s projektom Aurora.
Od svojho založenia v roku 2019 pôsobí švédsky výrobca elektrických motocyklov RGNT na čele globálnej sféry elektrických motocyklov. Ambiciózna značka má opäť za cieľ posúvať nové hranice. A aké lepšie miesto na to má pôvodná švédska značka motocyklov ako zamrznuté švédske jazero? Cez víkend 24. – 25. februára má RGNT za cieľ vytvoriť svetový rekord. Počas SMA Svenska Motorsport Alliansen schváleného a licencovaného Speed Weekendu vo švédskom Årsunde bude inžinier RGNT Timmy Eriksson pretekať na upravenom RGNT No. 1 Classic SE s cieľom prekonať súčasný rýchlostný rekord elektrického motocykla na ľade.
Začnite v malom, myslite vo veľkom
Projekt RGNT Ice Racer s názvom Aurora iniciovala malá skupina zamestnancov RGNT, ktorí si večer a víkendy vypracovávali svoje plány. Tím chcel, aby motorka nielen skvele fungovala, ale aj vyzerala. Ako rástla veľkosť a úroveň ambícií projektu, stal sa podporovaný celou spoločnosťou. Od dizajnu po výskum a vývoj, výrobu a od inžinierstva po marketing. Stanovenie svetového rýchlostného rekordu na ľade je teraz spoločným úsilím celej spoločnosti so 40 zamestnancami, ktorú podporujú sponzori a partneri, ako sú prilby Hedon, Petrol Industries, Etteplan, Qt Group, NIRA Dynamics, Sigma, brzdové systémy Jjuan a HERE Technologies.
Plnokrvný EV pretekár
Motocykel generujúci rekordy je sériový model RGNT No. 1 Classic SE s certifikátom A1. Technický tím upravil niekoľko komponentov v batérii, aby maximalizoval výstupný výkon. Taktiež bol odomknutý softvér a výkon hnacieho ústrojenstva, výsledkom čoho je čistokrvný EV pretekár so špičkovým výkonom takmer 30 kW (štandardne 21 kW). Na základe niekoľkých koncepčných štúdií pre budúci pretekársky model RGNT bola navrhnutá a vyrobená úplne aerodynamická ľahká kapotáž s pretekárskou obrazovkou HMI. Motocykel pripravený na preteky bude vážiť tesne pod 160 kg a bude sa pohybovať na pneumatikách s hrotmi. Okrem vlastného lovca rekordov bude tím pretekať aj s plne štandardným sériovým modelom RGNT Scrambler SE, aby stanovil rekordy pre sériové elektrické motocykle a sériové elektrické motocykle A1.
Zdroj + foto: RGNT